Deltagarkort

Vilka behöver deltagarkort?
Samtliga spelare och ledare som ska vara med på planen och bänken behöver kunna visa upp giltigt deltagarkort.

Behöver även spelare och ledare i "lokala lag" (kategori E) boka deltagarkort?
Ja, samtliga deltagare måste kunna visa ett giltigt deltagarkort. Deltagarkort för lokala lag kostar 110 kr per deltagare. 
Dels ger detta oss möjlighet att se vilka deltagare som ska ha tillgång till en speciell hall och dels är det för att fördela kostnaderna mer rättvist (tidigare betalade lokala lag en högre anmälningsavgift). 

Hur beställer jag deltagarkort?
Du loggar in på ditt lagkonto och väljer "Boka deltagarkort och specialmat". Om ni har flera lag så lägg gärna antal deltagarkort per lag.
Deltagarkorten ska bokas senast den 1 december men gärna tidigare. 

När ska deltagarkorten vara betalda?
Betalningen av deltagarkort ska vara oss tillhanda senast den 1 december 2022. 

Hur länge kan vi ändra antal deltagarkort?
Fram till den 12 december kan ni justera enstaka deltagarkort (både uppåt och nedåt) via ert lagkonto. 

Efter den 12 december stänger vi funktionen att beställa deltagarkort via lagkontot och därefter kan komplettering ske endast i mån av plats och i direkt kontakt med Hallbybollens cupteam. 

Vad gäller om vi behöver avboka deltagarkort efter den 12 december?
För deltagarkort som avbokas efter den 12 december 2022 tar vi ut en administrationsavgift på 500 kr per avbokat deltagarkort i kategori A-D samt 50 kr per avbokat deltagarkort i kategori E. Återbetalning av deltagarkort kommer dock att ske först efter avslutad cup.

Behöver vi visa upp läkarintyg för deltagare om vi vill avboka deltagarkort?
Nej, vi kräver inget läkarintyg. Vid avbokning efter den 12 december tar vi alltid ut en generell administrationsavgift och behåller 500 kr per deltagarkort i kategori A-D respektive 50 kr per deltagarkort i kategori E . 

Vad gäller om vi behöver dra oss ur turneringen?
Anmälan är bindande vilket innebär att anmälningsavgiften inte betalas tillbaka vid urdragning. 
Lag som drar sig ur turneringen efter att lottningen är fastställd och utlagd på hemsidan (vecka 51) får utöver erlagda avgifter betala tilläggsavgift på 2 000 kr.
Lag som drar sig ur under turneringens gång får betala tilläggsavgift på 4 000 kr utöver erlagda avgifter.

Inloggning

Jag kan inte logga in på mitt lagkonto. Vad ska jag göra?
Du går in på Hallbybollens hemsida och "Redigera din anmälan". Där anger du den mailadress som du använt när du registrerade laget (https://hallbybollen.se/reg/profile) och begär ett nytt lösenord. 

Spelprogram

När startar och avslutas Hallbybollen 2023?
Den drar igång ca. 10 torsdagen den 5 januari och avslutas ca kl.19.30 lördagen den 7 januari.

När kommer lottningen och spelprogrammet ut på hemsidan?
Lottningen och spelschemat publiceras vecka 51.

Landskampen

I flera år vi kunnat arrangera en herrlandskamp i samband med Hallbybollen, vilket har varit en häftig upplevelse för både våra deltagare men även för landslaget. På grund av VM som arrangeras den 11-29 januari i Sverige och Polen så finns det tyvärr ingen möjlighet att förlägga en landskamp till Jönköping denna gång, men vi kommer att fortsätta vårt samarbete med Svenska Handbollförbundet kommande år och hoppas kunna hälsa landslaget välkommen igen 2024.

Boende och mat

Vi har bokat hårdförläggning. När får vi reda på vilket boende vi hamnar på?
Information om boendet kommer att publiceras på ert lagkonto under vecka 52. 

Kommer alla lag från samma förening att få plats på samma boende?
Vi strävar alltid efter att placera lag från samma förening på samma boende i den mån de bokat samma boendealternativ. Har t.ex. alla lag i en förening bokat Kategori B - Hårdförläggning exkl. transport så kommer vi så långt det är möjligt med hänsyn till salsstorlekar och ev. restriktioner att placera dem ihop. Men det fungerar naturligtvis inte om ett av lagen skulle ha bokat Hotell eller Hårdförläggning inkl. transport då det är helt andra boenden.

Vart ska vi vända oss när vi kommer till cupen?
Mer information om incheckningen kommer att skickas ut till lagen inför cupen. 

Hur vet vi i vilken matsal  vi ska äta ?
Vi kommer i första hand att servera mat på Junedalsskolan (nära Idrottshuset) samt Elmia. 
I
nformation om matsalen där ni äter lunch och middag den 5-6 januari kommer att publiceras på ert lagkonto under vecka 52. Under slutspelsdagen (den 7 januari) äter man i den matsal som är närmast där man spelar.

Kan man köpa enstaka matbiljetter?
Vi kan i dagsläget inte garantera att man kan köpa enstaka matbiljetter. 

Vi har deltagare som behöver specialkost. Hur anmäler vi detta?
Anmälan om specialkost görs via ert lagkonto senast den 1 december 2022. För specialkost som anmäls efter den 1 december kan vi inte garantera att vi kan tillgodose era önskemål. 

Vad serveras för mat under Hallbybollen?
Matsedeln publiceras på vår hemsida under december månad.


Uppdaterad 2022-06-08.