Deltagarkort

Vilka behöver deltagarkort?
Samtliga spelare och ledare som ska vara med på planen och bänken behöver kunna visa upp giltigt deltagarkort.

Behöver även spelare och ledare i "lokala lag" (kategori E) boka deltagarkort?
Ja, nytt för Hallbybollen 2022 är att samtliga deltagare måste kunna visa ett giltigt deltagarkort. Deltagarkort för lokala lag kostar 100 kr per deltagare. 
Dels ger detta oss möjlighet att se vilka deltagare som ska ha tillgång till en speciell hall och dels är det för att fördela kostnaderna mer rättvist. Tidigare betalade lokala lag en högre anmälningsavgift. 

Hur beställer jag deltagarkort?
Du loggar in på ditt lagkonto och väljer "Boka deltagarkort och specialmat". Om ni har flera lag så lägg gärna antal deltagarkort per lag.
Deltagarkorten ska bokas senast den 1 december men gärna tidigare. 

När ska deltagarkorten vara betalda?
Betalningen av deltagarkort ska vara oss tillhanda senast den 1 december 2021. 

Hur länge kan vi ändra antal deltagarkort?
Fram till den 12 december kan ni justera enstaka deltagarkort (både uppåt och nedåt) via ert lagkonto. Betalning ska då vara oss tillhanda senast den 17 december.
Efter den 12 december stänger vi funktionen att beställa deltagarkort via lagkontot och därefter kan komplettering ske endast i mån av plats och i direkt kontakt med Hallbybollens cupteam. Dessa kompletteringar betalas på plats vid incheckningen (med Swish). 

Vad gäller om vi behöver avboka deltagarkort efter den 12 december?
För deltagarkort som avbokas efter den 12 december 2021 tar vi ut en administrationsavgift på 500 kr per avbokat deltagarkort i kategori A-D samt 50 kr per avbokat deltagarkort i kategori E. Återbetalning av deltagarkort kommer dock att ske först efter avslutad cup.

Behöver vi visa upp läkarintyg för deltagare om vi vill avboka deltagarkort?
Nej, vi kräver inget läkarintyg. Vid avbokning efter den 12 december tar vi alltid ut en generell administrationsavgift och behåller 500 kr per deltagarkort i kategori A-D respektive 50 kr per deltagarkort i kategori E . 
Detta gäller även deltagare som inte kan delta på grund av Covid-19.

Vad gäller om deltagare uppvisar symtom på Covid-19?
I våra tävlingsbestämmelser finns information om vad som gäller. 

Vad gäller om vi behöver dra oss ur turneringen?
Anmälan är bindande vilket innebär att anmälningsavgiften inte betalas tillbaka vid urdragning. 
Lag som drar sig ur turneringen efter att lottningen är fastställd och utlagd på hemsidan (vecka 51) får utöver erlagda avgifter betala tilläggsavgift på 2 000 kr.
Lag som drar sig ur under turneringens gång får betala tilläggsavgift på 4 000 kr utöver erlagda avgifter.
Observera att dessa avgifter även gäller ifall ett lag behöver dra sig ur på grund av smittspridning i laget.

Inloggning

Jag kan inte logga in på mitt lagkonto. Vad ska jag göra?
Du går in på Hallbybollens hemsida och "Redigera din anmälan". Där anger du den mailadress som du använt när du registrerade laget (https://hallbybollen.se/reg/profile) och begär ett nytt lösenord. 

Spelprogram

När startar och avslutas Hallbybollen 2022?
Den drar igång ca. 11 onsdagen den 6 januari och avslutas ca kl.19.30 lördagen den 8 januari.

När kommer lottningen och spelprogrammet ut på hemsidan?
Lottningen och spelschemat publiceras vecka 51.

Landskampen

Kan alla deltagare se landskampen den 6 januari?
Alla deltagare som har deltagarkort i kategori A-D får även biljett till landskampen. Matcherna kommer att sluta i god tid innan så att alla hinner ta sig till landskampen. 

Vi har föräldrar som också vill se landskampen. Kan de boka biljetter via er?
Nej, vi har endast tillgång till ett begränsat antal biljetter som täcker de lagen som har köpt deltagarkort. För anhöriga och lokala lag hänvisar vi till 
https://handboll.ebiljett.nu/.
Eventuellt kommer vi att sälja enstaka överblivna biljetter i våra tävlingskanslier.


Boende och mat

Vi har bokat hårdförläggning. När får vi reda på vilket boende vi hamnar på?
Information om boendet kommer att publiceras på ert lagkonto under vecka 52. 

Kommer alla lag från samma förening att få plats på samma boende?
Vi strävar alltid efter att placera lag från samma förening på samma boende i den mån de bokat samma boendealternativ. Har t.ex. alla lag i en förening bokat Kategori B - Hårdförläggning exkl. transport så kommer vi så långt det är möjligt med hänsyn till salsstorlekar och ev. restriktioner att placera dem ihop. Men det fungerar naturligtvis inte om ett av lagen skulle ha bokat Hotell eller Hårdförläggning inkl. transport då det är helt andra boenden.

Vart ska vi vända oss när vi kommer till cupen?
Mer information om incheckningen kommer att skickas ut till lagen inför cupen. 

Hur vet vi i vilken matsal  vi ska äta ?
Vi kommer att servera mat på Junedalsskolan (nära Idrottshuset) samt Elmia. För de lag som spelar i Attarpshallen kommer maten att serveras där.
I
nformation om matsalen där ni äter lunch och middag den 6-7 januari kommer att publiceras på ert lagkonto under vecka 52. Under slutspelsdagen (den 8 januari) äter man i den matsal som är närmast där man spelar.

Kan man köpa enstaka matbiljetter?
Vi kan i dagsläge inte garantera att man kan köpa enstaka matbiljetter. 

Vi har deltagare som behöver specialkost. Hur anmäler vi detta?
Anmälan om specialkost görs via ert lagkonto senast den 1 december 2021. För specialkost som anmäls efter den 1 december kan vi inte garantera att vi kan tillgodose era önskemål. 

Vad serveras för mat under Hallbybollen?
Matsedeln publiceras på vår hemsida under december månad.


Uppdaterad 2021-11-06.